Helen- den barmhärtiga samariten

Kontoutdrag
DatumTextInsättningUttagInfo
2007-08-17Rättelse100,00  
Detta är ett utdrag från min internetbank.

Igår försökte jag ta ut en hundring från bankomaten inne på Åhléns city. Bankomaten svarade då kallblodigt "uttag medges ej" .  Detta uppfattade jag som mycket underligt då jag för bara tre dagar sedan fick min lön.  Jag svor tyst för mig själv men gick värdigt därifrån då det var kö bakom mig och det skulle blivit pinsamt om jag flippat inne på Åhléns. 
   Nu när jag kollade upp min internetbank för att se om jag faktiskt lyckats spendera mer än fyratusen på tre dar finner jag uppgifterna som finns ovan. 
   Pappas förklaring var att bankomaten måste ha matat ut min hundring efter ett tag och att jag sedan blivit ersatt. Jag tycker personligen det låter knasigt. Men om det är så har jag iaf lämnat hundra kronor till någon lycklig själ utan att förlora ett enda öre. Tyvärr låg ju som sagt var bankomaten inne på Åhléns så det var nog ingen bättre behövande som fick den. Men kanske en snobbig tant har köpt sig ett läppstift eller så för den?


puss// Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0