När stannade jag?

Jenni har skaffat lägenhet och har nytt jobb, Maria tar körkort och har nytt jobb, Olivia pluggar körkort och har nytt jobb, Mr.A jobbar på men har åtminstone sökt en utbildning.

Jag har jobbat på samma jobb i mer än ett år nu, enda skillnaden är att jag nu jobbar heltid. Jag har ingen aning om vad jag ska plugga, jag kommer inte igång med körningen och jag har absolut inte råd att skaffa lägenhet. 
   Och det jag nu undrar är när jag slutade utvecklas. När hände det? När blev jag en grå klump som går på rutin? Den enda utvecklingen som sker i mitt liv just nu är att jag börjar få en visdomstand. Imponerande va? Nej!

Det fungerar inte att bara låta allting rulla på. Jag vet inte hur det var förr men om man i dagens läge säger att allt är som vanligt är man en LOOSER. Rutin är nästintill ett skällsord. Man måste precis ha börjat med något, man måste precis ha gjort något stort eller så måste man planera något stort. En stor resa, lägenhetsköp, pluggande. Ja, vad som helst nästan. Så länge allt inte är precis som det var förra gången man träffade någon.

Jag vet inte om jag från början stod bakom den här inställningen men jag vet i allafall att jag gör det nu. Jäg är uttråkad. Jag vill göra något nytt!

(Jag vill också ha något vettigt att skriva om i min blogg)
//Helen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Maria tar inte alls körkort för hon klarar aldrig uppkörningen, hah.

2007-08-23 @ 20:40:20
URL: http://whitepearlsblackoceans.blogg.se
Postat av: Helen

såja, det kommer, jag tror helt och fullt på henne=)

2007-08-26 @ 19:21:11
Postat av: Trondlene

Great site. Good info

2009-07-28 @ 10:19:09
URL: http://trondlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0