Skavsår

Nu ska jag klarlägga fakta för er mina vänner: Skavsår är inte uteslutande något man får på hälarna/tårna av för trånga skor, det är inte heller något som uteslutande kommer ifrån för tajta jeans eller för långdraget sex. 
 Dock har alla dessa skavsårstyper vissa gemensamma nämnare. De beror alltid på att något har varit alldeles för nära inpå något annat och orsakat friktion för länge.
  Jag vill också göra klart för er min älskade lilla läsarkrets att skavsår inte är ett uteslutande fysiskt fenomen. Det kan också hända att människor får skavsår på insidan och det är där, ärade vänner det gör som ondast. Det är då man känner att man inte orkar mer. Det är då man känner att man bara vill fly från något eller som fallet brukar vara- någon. Man vill helt enkelt ta av sig den jävla skon som skaver och lufta sitt stackars skavsår, låta det "andas" tills det läks av sig själv. Summan av kardemumman är i allafall att om skavsåret sitter på insiden så måste man bara få vara ifred. 

   Detta försökte jag förklara för mina föräldrar idag. Det gick....sådär.




vacation R.I.P

Jobbet börjar imorrn.  


//Helen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0