Sju blommor under kudden och vad?

Sju vilda blomsorter under huvudkudden och man drömmer om den man kommer att gifta sig med?
Men den man gifter sig med behöver väl inte vara den som man kommer att vara lyckligast med under sitt liv? 
    Är det verkligen värt besväret att i denna nästintill helt uppodlade förort försöka hitta sju olika vilda blommor för att drömma om någon som likaväl kan vara mitt livs största misstag? (Antar att det är allmännt kännt att en stor del av alla giftermål slutar med hat och skilsmässa.)
    Skulle det alltså inte vara bättre om man fick drömma om den person som är menad för en? (barnsligt övertygad om att det faktikst finns en sån.)
     Om det var så skulle nog till och med jag ge mig ut och botanisera. Det skulle vara skönt att kunna uppväcka lite 'eyes on the price'-mentalitet i dessa rastlösa tider.
    Men som sagt, under rådande omständigheter är det inte värt det. Jag kan vara lyckligt ovetandes om vem jag kommer gräla om uppfällda toa-ringar och obetalda lån med. För nån gång i livet vill jag ju faktiskt gifta mig, även om det är en av mina största skräcker. Alltså vill jag inte få chansen att fly innan det har gått för långt liksom....


Glad midsommar! // Helen

Kommentarer
Postat av: Olivia

Anar jag en viss bitterhet...? Såklart att vi kommer gifta oss och leva lyckliga i alla våra dagar!

2007-06-26 @ 22:20:58
URL: http://olivblomman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0