Allting är (nästan) perfekt

"Smaskandet gör mig galen"

Min fru gör konstiga ljud när hon äter. Hon säger att hon inte kan hjälpa det. Jag blir ändå tokig. Vad ska jag göra?


 Försök säga det på ett snällt sätt

Om det verkligen är störande, så bör du säga ifrån. Det skulle kanske underlätta för henne i karriären och i privatlivet om hon fick bukt med det här. Men säg inte: "Du smaskar så förfärligt. Du är så äcklig". Döm inte, det hjälper inte.


Erbjud hjälp

Du kan säga så här: "Jag har en sak som är lite svår för mig att ta upp. Och det kanske är svårt för dig att ändra på det. Men det handlar om hur du äter. Du kanske inte är medveten om det, men du låter ganska mycket när du äter. Och jag irriterar mig så på det. Är du beredd att göra något åt det och kan jag i sådana fall hjälpa dig på något sätt?"

Det här hittade jag på aftonbladets hemsida. De tog upp vissa problem som är typiska i s.k. Kärleksrelationer. Just detta delikata problem har jag och Mr. A haft långa diskussioner om. Jag hatar allt som kan liknas vid smaskljud...och jag gjorde enligt denna trevliga relations-guide alla fel man kan göra. Jag dömde och sa att han var äcklig. Och han blev ledsen.

Förlåt Mr.A....det var inte meningen att såra dig, men herregud! Jag ber dig att stänga munnen när du tuggar. Det är allt annars tycker jag jättemycket om dig! Puss


//Helen


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, åh. Jag brukar säga till ganska bitskt, "men kan du sluta slavsa, det är äckligt". Är inte så mild av mig :p

2007-09-15 @ 18:01:33
URL: http://whitepearlsblackoceans.blogg.se
Postat av: Johanna

Svar: Jasså, har du inte sett! Mjo, eller det var väl någon vecka sedan :) Tack.

2007-09-15 @ 21:37:22
URL: http://whitepearlsblackoceans.blogg.se
Postat av: malin

folk som smaskar borde avrättas... min syster smaskade när hon var liten... efter många slaggsmål slutade hon... he he

2007-09-16 @ 23:43:19
Postat av: Onebusride

Lots of great info, keep up the good work!

2008-01-17 @ 01:24:29
URL: http://onebusride.blogspot.com
Postat av: Paullene

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2009-03-10 @ 10:25:39
URL: http://paullene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0