Domedagsåska

Det öser ner ute, det är dunkelt och dystert och åskan mullrar. Himlen är grå men allt annat är betydligt färgstarkare nu än vanligt. Allt blir så intensivt men ändå så dovt.
   Det här vädret påminner mig om när man är full på det där speciella sättet. Man upplever allt kraftfullare, ljuden blir starkare och tydligare, man tror sig se detaljer man inte annars ser och färgerna är klarare. På samma gång inser man att tungan rör sig långsamt och klumpigt i munnen när man försöker tala och att benen inte riktigt lyder när man försöker gå. Så känns det här vädret. Det är magiskt. Nu ska jag ta på mig ett par gummistövlar, plocka med mig mitt underbara, genomskinliga paraply och ta en promenad.  

Förresten. Är det inte farligt att ha datorn på när det åskar? Så sades det i alla fall när jag var liten. Menmen, sometimes you have to walk on the wild side of life.

//Helen


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, det är farligt att ha datorn på.. den kan faktiskt explodera.. samt TV'n. Men inte en laptop, för den är "lednings-lös", hehe.
Men jag brukar faktiskt också ha på dem iaf, haha.

2007-09-05 @ 10:17:28
URL: http://whitepearlsblackoceans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0