Tourettes

Jag vet att det kan uppfattas som elakt att man är rädd för människor med vissa sjukdomar. De kan ju faktiskt inte hjälpa hur de...beter sig.
   Idag kom det in en tant på jobbet som har tourettes. Tourettes innebär inte alltid som alla verkar tro att man går omkring och skriker okvädningsord omrking sig. Det kan helt enkelt yttra sig på lite olika sätt. Den här kvinnan gick omkring och stönade väldigt högt och räknade. Ungefär såhär "Ähähäh ett...ett,två,tre...tretretre...fyra...fem...sexsexsexsexsex"  Det var faktiskt skrämmande. Särskilt när hon ställde sig precis bakom mig....Jag uppskattar faktiskt inte att okända människor stönar mig högt i öronen, tourettes eller ej.


// Helen


Kommentarer
Postat av: Roadrobinhood

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2008-01-08 @ 22:10:46
URL: http://roadrobinhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0