Back from Paris vol. 2


  En vecka i Paris. 
      Spenderade varje vaken minut med systern, även varje sovande faktiskt. Vi har shoppat, fikat, promenerat, varit nere i katakomberna, varit på bio, bowlat, druckit drinkar med hennes vänner. lunchat med hennes vänner, ätit middag och druckit drinkar med mina och varit på en tre timmar lång avslutningsceremoni....på franska. Vad som hör hemma är att jag pluggat franska i X antal år och ändå inte är fransktalande. De långa talen på franska var speciellt fängslande!
     Det var verkligen jätteskönt att komma bort ett tag och jätteroligt att träffa systern. Nu är hon iaf på väg tillbaka till Sverige. Denna gång permanent.

Igår ringde jag jobbet för att kolla upp mina pass för denna vecka. Jag skulle inte ha mitt första pass fören på onsdag-kväll vilket kändes riktigt skönt.
    Imorse vaknade jag av telefonen och en inte jätteglad chef som ville att jag skulle komma till jobbet då N var sjuk. Jag jobbade för henne idag och ska göra det imorgon också vilket alltså resulterar i en femdagarsvecka för min del vilket jag för längesen vant mig av vid. Fy fasiken...

Nu till trevligare saker.
Fick tillbaka tentan. Fick B. Helt klart bättre än förra.
Jag är nöjd.

//Helen

Kommentarer
Postat av: I

Grattis! :)

2008-12-09 @ 06:43:44
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/
Postat av: Maria

GRATTIS! Du är bäst på tentor! :D

Välkommen hem :)

2008-12-09 @ 11:02:01
Postat av: J

Grattis och trevligt att ha dig hemma igen :)

2008-12-09 @ 13:15:18
URL: http://thetwin.blogg.se/
Postat av: JESSICA

Grattis

2008-12-09 @ 13:19:21
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0