Tråkiga tanten eller roliga Rut?

Vet inte vad jag ska köpa i julklapp till mina kusinbarn. De där ungarna har så mycket grejer att man knappt kommer in i deras rum.
   Dessutom måste man alltid ställa sig den moraliska frågan om man ska köpa något som de tycker är roligt och som är hjärndött eller om man ska köpa något de kanske tycker är mindre roligt men som kanske skulle vara bra för deras intelligens eller intellekt. Dessa två går tydligen inte att kombinera these days.
   Man vill inte heller ge dem helt stereotypa presenter (flickan får en rosa docka och smink medan pojken får ett krigsspel och en låtsaspistol). That's not the way I do it.
   Funderar på att köpa ett tatueringskit (som jag skulle älskat när jag var liten) och ett smyckesdesignerset som jag också skulle älskat när jag var liten) och så får de helt enkelt dela på dem bäst de vill. Det kanske till och med finns en chans att de klapparna skulle stimulera deras konstärliga/pyssliga ådra. Det känns bra. Klappar jag kan ge med gott samvete till de små snorungarna.
  

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0