Dreams of you and you and you

Inte kul.
  Gick just och la mig på sängen för att bläddra igenom Elle och fundera ut hur jag skulle sy om den där långklänningen till ett perfekt linne. Precis som jag förväntat mig slocknade jag på stört.
   Jag fick dock inte en långvarig vila. Eftersom jag väcktes av en dröm. En mardröm.

Jag går i en skog. En typiskt svensk skog med höga tallar som står tätt, tätt. Man kan knappt se kronorna men man kan ana dem då ljuset har svårt att tränga ner till marken. Det är dimma.
  Jag vet att jag är på väg någonstans men inte var. Jag börjar gå bland träden. Helt plötsligt märker jag att tallarna som ju brukar vara nästan helt nakna längs stammen har fått långa kala grenar.
  jag fortsätter gå. Jag anar att jag är iakttagen. Det känns som om skogen tätnar lite omkring mig och att grenarna försöker gripa efter mig och hålla fast mig. När jag tittar upp från marken märker jag att alla tallar har fått ansikten och att dessa är högst välbekanta. 

  Sedan vaknar jag 

Träden var självklart alla män jag någonsin kännt och som jag kännt något alls för. Drömtydare någon?
  
//Helen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du försöker slå dig fri från männens närvaro och makt i och över ditt liv, och ditt undermedvetna har sin egen kamp att kämpa i drömmen.



Vidare frågor? :P

2008-07-17 @ 11:37:57
Postat av: H

Bra analys. Har själv tänkt i de banorna och den förklaringen känns ju helt klart mest sannolik!

2008-07-17 @ 12:46:43
Postat av: Anonym

Klart den gör, Freudiansk drömanalys á la Psykologi A slår aldrig fel. :)

2008-07-22 @ 15:26:15
Postat av: Alanthale

Very impressed!

2009-09-22 @ 11:41:14
URL: http://alanthale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0