Jobbångest

Imorgon börjar det igen. Det som jag fruktat sen jag blev ledig för två veckor sedan. Jobbet.
   Imorgon ska jag gå upp halv sju. Cyckla över årstafältet. Ta tvärbanan till liljeholmen. Ta tunnelbanan till stadion. Gå till jobbet. Byta om till fula, obekväma, kungsblåa jobbkläder. Hämta tidningarna och slänga de gamla. Ställa upp dagstidningar och kvällstidningar. Lägga upp bröd. Sätta mig i kassan. Sitta i kassan. Sitta i kassan. Sitta i kassan. Gå på lunch. Plocka upp toapapper och blöjor. Försöka se verksam ut när det egentligen inte finns ett skit att göra. Sitta i kassan. Sitta i kassan. Sitta i kassan.
   Jag hatar det.
Det jag får ha i åtanke är att min "hatchef" har gått på semester, det kommer nog förmildra omständigheterna ganska rejält. Jag kommer inte behöva sitta i någon busskö hem(ha!). Jag är ledig på Tisadg. Det är väl typ dessa tre saker som kommer hålla mig ifrån att skära pulsådern av mig med kycklingsaxen inne på charken. 
   Dessutom får jag tänka på att jag ju ska börja plugga i höst(Kläder, kropp, identitet) och alltså inte kommer behöva spendera överdrivet mycket tid på det där jävla stället under den ändå så deppiga hösten. Det känns skönt.


Ikväll var jag på restaurang med Olivia, hennes pojkvän(!) och också hans kompisar. Det var jättetrevligt och de såg så kära och glada ut att man inte kan annat än dra på smilbanden när man ser dem tillsammans.
   Det gör mig så glad att se henne så här!
Det som dock är lite synd är att han imorgon åker till USA och ska vara borta sex veckor.
   Men WTF kärleken övervinner allt.

♥//Helen

Kommentarer
Postat av: J

Å du menar alltså att en viss hatad M har gått på semester. Gud va allt kändes lättare helt plötsligt haha!

2008-07-14 @ 10:55:58
Postat av: A

Var försiktig när du cyklar bara...

DU får inte göra illa dig...



PoK

2008-07-14 @ 20:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0