Till dig- min vän

"Du är så jävla ytlig, du är typ den mest ytliga personen jag känner!"


Jag älskar bebisar och precis efter att jag slutade vara en själv började jag drömma om en egen och har gjort det sedan dess.

  Jag och Mr.A drömde om en liten flickbebis som skulle heta Danaë och vara en  kombination av oss. Hon skulle bli den perfekta manifestationen för vår kärlek.

   Som ni vet slutade det inte riktigt så. Vår kärlek är nu ickeexisterande och Danaë. Ja. Hon är likaså och kommer så förbli.

  Men ändå hann jag vänja mig vid henne under de här tre åren och om jag någonsin tänkte på barn så såg jag bilden jag skapat  av henne framför mig.

  Jag har helt enkelt inte hunnit vänja mig av med den bilden ännu. Hon har varit min fantasibebis och det kommer ta ett tag innan jag är beredd att släppa henne. Men ju mer minnet av mina känslor för Mr.A kommer blekna ju mer kommer bilden av Danaë att göra det.


För tro inte något annat än att om jag någon gång får ett barn så kommer Han/hon vara den vackraste, mest fulländade varelsen som någonsin funnits. Det kommer inte spela någon roll ifall han/hon råkar vara mörk/ljus, tjock/ spinkig, blind/ döv eller ha allvarliga hjärnskador. Det barnet kommer att vara perfektion personifierad enligt mig.

Om du sedan har andra annledningar att tycka att jag är ytlig så är det upp till dig.

P.S
Jag är inte arg. Jag blev bara lite förvånad då jag inte trodde att du såg mig på det sättet.
 D.S

//Helen


Kommentarer
Postat av: J

Självklart kommer du få vÄrldens underbaraste bebis! Och på sätt och vis är det kanske lika bra att det inte belv med en viss person eftersom denne inte slutat upp med att vara ett barn själv än och osäkert är väl när och om han kommer sluta upp med det...

2008-07-29 @ 19:12:08
Postat av: Olivia

Ojdå här får man vakta sin tunga. Jag blev bara lite störd över att du sa att du absolut inte ville ha en "rosa bebis" eftersom jag inte tycker färgen spelar någon roll. Men då verkar vi ju tycka likadant och det var ju skönt att höra :) Puss

2008-07-29 @ 20:13:12
URL: http://oliviablom.blogg.se/
Postat av: H (Till Olivia)

Du behöver inte vakta din tunga. Ärlighet vara längst som man så fint säger. Det kändes bara inte som att jag fick ur mig det jag ville säga då så jag sa det här och ja. Vi har samma idéer i den här frågan. Har längtat efter en bebis hela livet så när jag väl får en kommer det inte spela någon roll hur den uppfattas av andra!

:) Puss

2008-07-29 @ 20:43:33
Postat av: H (Till J)

Jag vet. Hela inlägget rör en diskussion som jag och Olivia hade men mina åsikter återspeglades inte riktigt av det jag sa. Så jag kände att jag var tvungen att förklara mig.

Och jag tror inte heller att det varit så bra om jag och Mr.A skaffade barn tillsammans. Inte för att han är ett barn utan av många andra annledningar. :) Puss

2008-07-29 @ 20:46:51
Postat av: A

Fint inlägg...



Har jag kallat dig ytlig på sistone?

Eller, asså, jag hänger inte med riktigt...



Grejen är att om jag sa att du var ytlig under vårt samtal så var det absolut inte meningen, eller så missförstod du mig...



Vet inte riktigt om jag kommer ihåg exakt allt som sas inatt, kvart över två, dödstrött, och i behov av sömn. Jag slängde mig nog ur mig några onödiga saker då...



Men Jag absolut att ditt barn blir oerhört vacker, oavsett om det blir vårt barn, eller du och någon annan... Tänk alla influenser från mellan östern... Ett vackert barn som sagt, vacker mor, vackert barn...givet!



Kram

2008-07-30 @ 05:11:57
Postat av: Olivia

Hörru Mr A, allting kretsar inte kring dig. Läs de tidigare 4 kommentarerna så kanske du fattar...

2008-07-30 @ 10:59:41
URL: http://oliviablom.blogg.se/
Postat av: H(Till Mr.A)

Som Olivia sa: världen kretsar inte kring dig och det här inlägget har inte alls med dig att göra. Dessutom handlar det inte heller om att jag vill att vi får barn vilket alla tycks tro. bah!



2008-07-30 @ 19:43:08
Postat av: A

OK gullegrisar...jag hajar... Dampa av lite grann... Ville bara checka...så att jag inte trampat H på tårna eller nåt...



Tror inte att allt kretsar kring mig... Jag läste kommentarerna efter jag postat mitt inlägg, såå...hade jag kunnat radera det, hade jag gjort det, sådeså min lilla olivblomma... ;)



Kram på er!

2008-07-31 @ 04:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0