Relationen mellan Jag och Mig

Nu när jag inte har en relation med någon annan(för en gångs skull!) Kan jag äntligen passa på att bygga på relationen till mig själv.
  Det går ganska bra hitills. Jag och Mig har långa diskussioner om diverse, "vi" träffar "våra" vänner väldigt mycket men passar också på att få lite ensamtid som man till en början måste vänja sig vid för att sedan lära sig älska!
  Igår när jag sov  hemma hos Arvid(självklart var Malin också där) som ju bor typ två meter från Mr.A började jag tänka på om han var med Henne osv. Helt enkelt plågsamma tankar som inte spelar någon roll. Jag började  helt plötsligt känna mig mycket ensam.
   Efter en stund kom jag på att jag ju när allt kommer omkring alltid har mig själv. Jag skickade "Jag älskar dig. God natt!" till mitt eget nummer. Kände mig lite nykär när jag fick smset och somnade som en stock.
    Jag kanske till och med snart känner mig redo att starta ett liv med mig själv.

//Helen


Kommentarer
Postat av: I

Det var riktigt fint!



En gång i tiden kunde jag inte göra någonting själv, jag behövde alltid ha min andra hälft med mig, eller egentligen vem som helst så länge jag inte var ensam. Ensam. Varför säger man att man är ensam? Man har ju som du säger alltid sig själv. Och egentligen är det i slutändan bara sig själv man kan lita på till hundra procent. Dessutom tror jag att man inte ärligt kan älska en annan människa innan man lärt sig älska sig själv. Så, passa på att vara lite för dig själv då och då. Göra saker för din egen skull, saker du tycker om att göra men kanske inte får tid till så ofta. Eller passa på att vila, se en film, fixa med saker hemma som du vanligtvis inte orkar ta tag i.. Det är ganska kul att umgås med sig själv faktiskt, man hinner tänka och lära känna sig själv.



Puss

2008-07-13 @ 19:51:41
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt Helen! Fint inlägg var det! :)

2008-07-13 @ 21:14:32
Postat av: H

Ja hörni. Förut hade jag väldigt svårt att vara själv. Jag kunde inte se någon poäng i det och dessutom upplevde/upplever jag det smått skrämmande. Men jag märker också att det går bättre och bättre och med tiden kanske jag lyckas bli den där självständiga tjejen som jag alltid lurat mig själv att jag är!

Håll tummarna för mig=)

Puss

2008-07-14 @ 00:11:08
Postat av: Malin

Vad fint!!! klart du har dig själv=)

2008-07-14 @ 02:13:45
Postat av: Ivana

Klart du kommer bli! Allt i livet känns så mycket lättare när man inte känner sig ensam bara för att man inte har sällskap! :D

2008-07-14 @ 09:34:59
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/
Postat av: Glennalise

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2008-10-14 @ 09:22:32
URL: http://glennalise.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0