Funderingar en solig dag

Fundering ett: Ska jag gå ut och lägga mig i solen igen? Borde ju försöka få lite färg. Nej. orkar inte mer måste svalka av mig..

Fundering två: Har singeltjejer och tjejer i förhållande delat upp sig i två läger? När hände detta i sånt fall och är de medvetna om att de har en gemensam nämnare som är minst sagt fundamental för båda lägren?
  Singeltjejer klandrar ofta förhållandetjejer (ibland med rätt och ibland inte) för att allt kretsar kring deras partner, vad de pratar om, vad som styr deras beslut och vad som håller de borta från deras vänner. 
   Det  är däri den fundamentala likheten ligger. Singeltjejer talar inte mindre om killar bara för att de inte har ett förhållande och tänker inte mindre på dem. Singeltjejer hålls dessutom också borta från deras vänner pga. killar. Skillnaden är väl mest att förhållandetjejen säger: sorry tjejer, kan inte hänga med ut på krogen. Ska mysa med X. Medan singeltjejen helt plötsligt försvinner från sina vänner på krogen för att mysa med en nyfunnen vän i ett hörn. 
  En pojkvän hemma i soffan eller någon spännande okänd på krogen? Gör som ni vill och feel free to tell me. Om man tänker efter så är det ju roligt att höra om både det ena och det andra=)

Fundering tre: Lunch kanske?

Fundering fyra: Helt klart....pasta blir bra...

//Helen

Kommentarer
Postat av: I

Tror bestämt att det alltid varit så. Den upptagna tjejen får höra nedlåtande kommentarer om huruvida de "tofflar" eller ej medans singeltjejer många gånger blir bemötta med ett "men varför har inte du pojkvän?" som om de misslyckats på något vis, hajar du vad jag menar? Varför denna ständiga fråga om varför man är singel.. Det kan vara något självvalt och för vissa ett självklart val, precis som det för andra är självklart att vara i ett förhållande med personen man älskar. Du är skön som lyckas få en fin balans mellan livet i ett förhållande och med dina vänner med mer! Nu ska jag ut och träffa nya killar haha Puss

2008-06-27 @ 18:58:37
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/
Postat av: I

Tror bestämt att det alltid varit så. Den upptagna tjejen får höra nedlåtande kommentarer om huruvida de "tofflar" eller ej medans singeltjejer många gånger blir bemötta med ett "men varför har inte du pojkvän?" som om de misslyckats på något vis, hajar du vad jag menar? Varför denna ständiga fråga om varför man är singel.. Det kan vara något självvalt och för vissa ett självklart val, precis som det för andra är självklart att vara i ett förhållande med personen man älskar. Du är skön som lyckas få en fin balans mellan livet i ett förhållande och med dina vänner med mer! Nu ska jag ut och träffa nya killar haha Puss

2008-06-27 @ 18:58:55
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/
Postat av: Helen

Det är nog som du säger. Det har nog alltid varit så... det är iaf jävligt lamt att folk klandrar sina vänner för livet de vill leva, vänner ska uppmuntra!

Känns som att jag lyckats balansera det där bättre och bättre. Under en period var jag värsta tänkbara förhållandenörden!

PoK

2008-06-28 @ 14:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0