Sandhamn2

Epilog

Är vi alkoholskadade? Är vi bratiserade? Är vi frälsta av backslickkillar med rosa skjortor och seglarskor?
Nej.
  Sandhamn-resan blev helt annorlunda än förväntat. Vi har inte varit på vilda midsommarfiranden i gröngräset eller i någon vräkig båt. Det visade sig faktiskt att det riktiga "håliigånget" inte började fören idag. Däremot har vi druckit massa vin och öl(personligen drack jag ingen öl), solat och hängt med Sandhamns enda blattar. 
  Sandhamn är bra på vissa sätt och dåligt på andra. en sak som sög var att man absolut inte fick dricka på bryggan vilket innebar att alla som inte hade båt blev smått uteslutna. Detta gällde oss och vi söp oss fulla i stugan och satte oss en bit ifrån bryggan där vi drack upp resten för att sedan gå till bryggan och kolla läget.
  När jag säger "kolla läget" menar jag att vissa av  oss hade illusionen om att vi skulle bli medbjudna på en båt av några rikemansungar. Jag delade inte den illusionen, vilket var rätt av mig.
   Istället hittade vi som jag sa Sandhamns enda blattar och blev istället medbjudna till deras båt. Där var det trevligt och i allafall jag och Jenni satt kvar länge och hängde. Jenni hade särskillt trevligt med snubben som hade varit mitt självklara val om jag inte haft Mr.A. Jag var däremot väldigt nunne-aktig och satt mellan den andra tjejen som var där och Jenni.

Så. Vad har jag lärt mig av denna resa?
 Häng i trädgården med brudarna, drick lite vin och snacka skit. Då hade i allfall jag trevligast.


Ikväll blir det drinkkväll hos en av Mr.As kompisar. Det är najs då man alltid ofrivilligt blir värsta groggludret när de vill flasha med vilka drinkar de kan blanda. mycket praktiskt för mig.

//Helen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0