Sandhamn

Prolog

För ett tag sedan satt vi några stycken på ett café och klurade över vad vi skulle göra på midsommar.
   Från början var det tänkt att hela det stora gänget skulle vara samlat. Det började med att Maria släppte bomben om att hon skulle vara i Budapest då och sedan kom Olivia efter med att hon skulle till Åland.
  Vilka var det då kvar? Jo det var jag, Jenni, Ivana och Camilla kvar. Vad skulle vi göra då? Någon kläckte idén att vi skulle åka bort. Underbart tyckte resten. Någon spann vidare och tyckte att sandhamn låter ju bra, perfekt tyckte resten. Förutom en- jag.  

Kapitel 1

Imorgon åker jag, Jenni, Ivana och Camilla till Sandhamn för att fira midsommar.
   Detta tyckte jag till en början var en fantastisk och genialisk idé "vad härligt att fira midsommar i skärgården". Sedan gick jag över till att tycka att det var den dummaste idéen någonsin, hur kul kan det vara att festa med en massa brats? 
   Nu tycker jag än en gång att det är en bra idé då jag inte kan tillåta mig att tycka något annat eftersom jag ju signat upp för det här och måste göra det bästa av situstionen. Bratsen kanske är skittrevliga och om de inte är det så har jag inget problem med att sitta och supa i stugan!

Hoppas på det bästa. Glad midsommar!//
Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0