Helveteshelgen

Helvetiska händelser under denna helg:
Fredag morgon: försökte gå på bussen med ett kort som gick ut 28:e februari som jag ju trodde var i fredags, vilket var fel! i fredags inträffade en skottdag. 29:e februari. Jag fick en utskällning av den elaka busschauffören och fick gå av bussen. Var tvungen att skicka smsbiljett för dyyyra pengar.

Fredag eftermiddag: Mina föräldrar skulle låna mig pengar till boendet i London som skulle betalas i fredags. När det blev dags att göra överföringen kom de båda på att de bara kan göra överföringar mellan egna konton. Hög stressfaktor då alla som är inblandade i Londonplanerandet  har lite kort stubin för tillfället. 

Fredag kväll: Betalningsproblemet löstes. Nu var vi bara tvugna att kolla upp exakta datum för att kunna boka. Dessa datum finns på min mejl som jag helt plötsligt glömde lösenordet till. Bokningen fick läggas på is till Lördagen. 

Lördag morgon: Jag satte mig vid datorn för att till slut genomföra bokningen. Internet fungerade inte. Erinerade mig att päronen avbokat internet och det kommer tillbaka först om en månad. 

Lördag kväll: Bara det faktum att jag var tvungen att jobba en lördag var lite helvetesfaktor. Helvetesfaktorn förhöjdes dock enormt när jag råkade spruta ner en japansk turist med fanta. Om det blir några fläckar ska företaget betala kemtvätten. Företaget- eller kanske jag?


Älskar att gnäll-blogga. Det är ingen som avbryter ens gnäll. Man kan fortsätta i evighetersevighet om man skulle behöva det.

//Helen


Kommentarer
Postat av: Mari

OMG! Jag måste få höra hela japanska fantahistorien!

2008-03-02 @ 21:23:08
Postat av: Maximilianelizabeth

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2009-06-17 @ 11:01:40
URL: http://maximilianelizabeth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0