Mon dieu!

Okej. Är hemkommen från lägenhetsvisningen  +diskussion-och-vinstund med Mathilda. Mitt huvud är smockfullt av om och men, planlösningar och diverse annat.
  Lägenheten var inte i bästa skick. Det kan jag faktiskt inte påstå. Men den har helt klart potential. Det har varit mitt och Mathildas nyckelord under kvällen.
  Vi har ännu inte bestämt oss men vi måste ge besked på måndag. Vi ska faktiskt dit på lördag och titta på den igen. Denna gång med måttband i högsta hugg.
   När vi tittat klart på lägenheten åkte vi in till söder och satte oss på muggen för att överlägga. Vi gjorde en plus/minus-lista, ritade upp planlösningen och försökte planera hur min avskärmning i vardagsrummet skulle se ut och hur vi skulle göra den så bra som möjligt. Bästa lösningen var med en stor bokhylla och tunga draperier. Vi har dessutom kommit fram till hur vi ska möblera i vardagsrummet och vad vi ska göra med balkongen för att slippa se vägen. Dessutom har lill-Dylan som egentligen jobbar som målare lovat att han ska hjälpa oss att måla om gratis och dessutom hjälpa oss att göra en väggmålning av något slag i köket.
    Om vi bestämmer oss för det här kommer det bli riktigt bra.

Vi hade också en stund då vi berättade om våra dålga egenskaper. Kändes bäst så, så att vi inte kommer få en chock när vi väl bor tillsammans. Skulle ju inte vara direkt roligt...  

Puh, Imorgon ska jag jobba och sedan kommer Mathilda hit på middag för info-möte med mina föräldrar. På Lördag åker vi tillsammans till västra skogen och tittar på lägenheten igen(som sagt var), sedan ska jag in till stan för fika med flickorna, efter det blir det middag med päronen och utgång med Malin, på söndag blir det magdans och sedan ska jag träffa Magda.
   Jag kommer att vara extremt tacksam ifall jag klara helgen med livet i behåll. Inte fören nu när jag räknar upp allt inser jag hur mycket det är.
  Kan man bli utrbränd över en helg?

//Helen

Kommentarer
Postat av: mathilda.

värsta skogen yaaaao!

2008-11-07 @ 01:25:13
URL: http://dalberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0