"Valvaka"

Nu sitter vi här, i varsinn ände av telefonen. Det är dags för valet. Det stora som kommer att förändra bådas tillvaro totalt. Vi har tittat på bredband+TV, hemförsäkringar, Ikea-möbler, ja. Allt möjligt minst hundra gånger. Det känns som att vi inte kan ha något mer att ta reda på och researcha om. Men ändå känns det inte riktigt som att jag är redo för att ta beslutet ännu..
   Jag skulle nog helst vänta med att bestämma mig till imorgon. Jag vill ha ett sådär lugnt och sansat samtal med mamma över frukosten. Och hon ska inte vägleda men finnas där.  Det skulle vara skönt. Just nu känner jag mig faktiskt rädd. Trodde inte att jag skulle göra det men tanken att lämna hemmet där jag bott tjugo av tjugo år levda är verkligen skrämmande.
   Nej, nu får det vara nog. Dags att räkna rösterna.

 //Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0