Värsting-nunnans bravader

Igår hade jag en riktigt trevlig kväll. (Hur ofta använder jag ordet trevlig/trevligt när jag bloggar egentligen?) Den innehöll både magdansshow och halloweenfest=)
    Det började mindre trevligt med att jag kom sent till mötet med Maria. När jag väl kom dit tog det en jäkla för oss att hitta till rätt adress. När vi väl var där var det intressant. Det var jättemånga begåvade dansare och de dansade Flamenco, Bollywood, persisk dans(för män, framförd av en kvinna) och olika typer av orientalisk dans. 

Det kändes dock som att vi sett väldigt mycket efter relativt lång tid. Vi gick några minuter efter pausen. Det var direkt ut till Lidingö som gällde.
   När vi kom till Jenni var alla redan lulliga och somliga även mer än lulliga medan vi inte ens var ombytta. Det gjorde vi dock relativ snabbt och det blev en rolig fest. Alla var utklädda, vilket ju är väldigt exotiskt. Vi hade en "french maid", en "naugthy nurce", en liten scout och jag var en värsting-nunna. Det var trevligt att ha nunne dok på sig. Tyvärr har jag hitills refererat till det som mitt ok, vilket ju är något helt annat...menmen.
   När det var dags för hemfärd ville Ardelan inte äta själv så jag följde med honom till donken i utbyte mot att han bjöd mig. Det var faktiskt riktigt trevligt. Särskillt som vi har pratat med varandra förut men inte riktigt på riktigt. 
    Jag följde med honom till högdalen och gick upp och tittade på hans lägenhet i väntan på att min buss skulle gå. Det visade sig att han bor på samma våning som den söta chaipojken (som för övrigt är helt glömd!) 
    När jag kröp ner i sängen vid femsnåret kände jag mig riktigt nöjd med kvällen. Det var framförallt trevligt att träffa Ivana. Det känns som att det var år och dar sedan sist!

Idag har jag varit och provat på Bollywood dans. Söt dans när läraren framförde den, konstig och klumpig dans när jag framförde min tolkning av den.

Nu ska jag dricka vin och äta ost med systern som flyger tillbaka till Frankrike tidigt imorgobitti. Nu är det ungefär en månad tills jag ska dit...längtar redan.


//Helen

Kommentarer
Postat av: I

<3

2008-11-03 @ 07:11:59
URL: http://iaintfrontin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0