Det var en gång på en ungdomsgård i Huvudsta...

Kvällen har jag spenderat på en ungdomsgård i Huvudsta. Mathildas vän Jocke hade spelning. Innan spelningen när hon hyllade honom översvallande var jag inte helt övertygad. Det är inte helt ovanligt att människor förstorar deras vänners prestationer. Men han var verkligen fantastisk. Han var en äkta liten mini-Dylan. Han stod själv på scenen med sin stora gitarr, stora skor och spinkiga ben och han lät underbart. Det var en känsla i hans musik som få rutinerade musiker har. Jag är hans senaste fan!
Efter spelningen åkte vi till Odenplan och gick på Knast.
   Fastän min mor var högst tveksam till att jag gick på spelning istället för att gå på föreläsning är jag väldigt nöjd med att inte ha missat en kväll med kvalitetsmusik och socialt umgänge. Najs kväll. 

//Helen
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0