Ännu en helg avklarad

Så. Hur har denna helgen passerat då?

Fredagen var det ju utgång med Jenni, hennes bror&co. Vi var på mango och..ja..inte riktigt min min typ av ställe men det var helt okej. 
   Lite intressanta saker inträffade under kvällen. En pojke i sällskapet som ständigt hävdar att jag är väldigt promiskuös(och vi vet ju alla att det inte stämmer, mitt liv skulle kunna liknas vid någon form av klosterliv..anyway) strulade väldigt djuriskt med en tjej, it wasn't pretty but kind of fun.
  En annan pojke som luktar gott var med. Jag vet inte om ni minns honom men jag råkade iaf på honom på Jennis landställe på kräftskivan. Det slutade iaf med att han missade sin sista nattbuss, ingen annan erbjöd sig och därför fick han följa med mig hem och sova hos mig.
  Det förekom inget snusk whatsoever. Det kändes inte direkt lockande då han råkade kräkas en aning på nattbussen. Jag bäddade ner honom i min säng och själv sov jag på soffan i vardagsrummet.

Lördagen började med lite ångest över att skicka hem sleeping pukey(inget ont om honom, han är en av de artigaste och finaste killarna som finns) som låg och sov i min säng men ingen oro var nödvändig. När jag kom ut ur duschen satt han och åt frukost med mina föräldrar och de verkade ha väldigt trevligt=)
  Sedan var det jobb i tre timmar och efter det bar det av till stadsteatern för att titta på cabaret med Malin, Arvid och Malins kompis Jamie. Bra föreställning. På sin höjd påminner den dock om filmen som är one of a kind. Menmen, jag har iaf äntligen fått se en av barndomsidolerna- Rikard Wolff.
    Efteråt bar det av först till bröderna Ohlsson där de spelar trevlig rocka billy. Tyvärr tycker tydligen alla 40+ knuttar i hela stockholm också om den sortens musik. Malin svepte sin vin i ett huj och vi var därifrån illa kvickt.
    Mathilda anslöt sig till sällskapet och alla hoppade in i arvids tjänstebil, jag och Mathilda i lastutrymmet. Jamie var självskriven i framsätet då ingen ville att hennes bebismage skulle råka ut för något.
   Vi åkte iaf till Bara vi. Myspysigt ställe på söder. Det blev inte en så långvarig visstelse, men det var nog lika bra då jag anade en viss stämmning. Inget jag kan sätta fingret på men det kändes inte riktigt bra.
   Kvällen slutade iaf med att jag, Malin och Arvid åkte hem till Arvid och "efterfestade". Jag och Malin satt på balkongen och drack screwdriver,  kedjerökte och pratade om allt från förr. Bra och dåliga saker. Vi hade helt enkelt ett litet terapisamtal som slutade någon gång vid fyratiden varpå jag åkte hem.

Dagen då?

Hoppade över fikan med tjejerna som jag hade sett fram emot väldigt mycket. Pga. Tidsbrist, stress och skuldkänslor gentemot käre far. Sedan var det magdans, det gick åt pipsvängen.
   Nu ska jag gå tillbaka ner i vardagsrummet och titta på film med mammsen och pappsen. Precis som när jag var liten. Det känns skönt. Har faktiskt saknat att umgås med dem.

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0