Gjort mycket- uträttat lite

Idag har jag verkligen pysslat en jäkla massa. När jag slog på TVn imorse stod att vi inte hade någn mottagning till digitalboxen. Så vad gör en duktig Helen? Jo hon börjar känna på alla möjliga sladdar och kablar i hopp om att det ska börja fungera igen- vilket det inte gör.
   Istället gick jag och satte mig vid datorn för att föra över bilder från kameran och mobilen. Spenderade en halvtimme med att försöka leta rätt på kamerans usb-sladd. Självklart även det utan framgång.
  Följande projekt var alltså att installera ett program på datorn som ska tillåta mig att föra över filer mellan datorn och mobilen. Detta borde inte heller vara så svårt. Det borde vara något i stil med att man sätter i skivan, följer instruktionerna och sedan är ready to go. Icke! Mitt operativsystem tillät inte blablabla...
   Så jag försökte med att "bluetootha" över bilderna vilket också visade sig vara stört omöjligt.
   Nu sitter jag här och är bitter och känner väldigt mycket som en löjlig gammal tant som behöver hjälp att ens starta datorn- jag antar att ni känner till typen. Jag är också bitter över människor som utger sig för att vara sjukt otekniska och sedan klarar av både det ena och det andra, falsk marknadsföring!

Nu ska jag iaf plugga så att jag fått något konstruktivt gjort idag. Kommer annars att känna mig kopiöst misslyckad när jag sitter där på mitt lågstatusjobb!

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0