Hemma igen

Paris var underbart. Det bästa med den staden var dock att min syster fanns där. Jag har längtat så sjukt mycket efter henne under tiden hon varit borta och helt plötsligt skulle vi spendera en hel vecka tillsammans. Nu är det nästan exakt ett dygn sedan jag åkte från henne och jag saknar henne redan.
   Hon var en väldigt bra guide och jag har sett allt det där som man ska, ni vet.
Vi gick upp i eiffeltornet, vi åkte båt längs seine, vi söp i bastille, fikade i montmartre, shoppade i les halles, shoppade och åt falafel i marais, tittade på notre dame, gick på le louvre, musée d'orsay och erotikmuséet, gick upp i triumfbågen när det var mörkt, åkte med det lilla tåget i montmartre medan vi åt frukost, åt crepes, pain au chocolat och baguette.
  Det var en helt perfekt resa.

Nu till fransmännen. Olala.
  De är snygga och väldigt amorösa. På en vecka har jag tagit igen flera års tunnelbaneflörtande. Medan svenska män verkar ha väldigt svårt att erkänna att någon är snygg  verkar det vara fransmännens kall i livet. Jag emigrerar!

//Helen

Kommentarer
Postat av: Olivia

Välkommen hem :) Oj, jag brukar orka kolla på max en sevärdighet per land...

2008-10-07 @ 12:16:39
URL: http://oliviablom.blogg.se/
Postat av: J

Äntligen är du tillbaka :)

2008-10-07 @ 21:12:16
URL: http://thetwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0