En studie i nykterhet och fattigdom

Igår bestämde jag och Malin oss som sagt att göra stan. När vi väl kom iväg var det två hot mamas som spatserade mot busshållplatsen. Väl framme var vi två freaking cold mamas. 
   Väl framme i gullmarsplan skulle jag ta ut pengar. Det gick inte. Malin hade 40 kronor på sig och vi bestämde oss därmed att det skulle bli en vit kväll.
   Till slut bidde det iaf KGB då vampire lounge var smökfullt. Det var faktiskt första gången jag var på KGB och det var människor där. Ganska många till och med. 
   Det var en trevlig kväll men jag måste säga att det stör mig hur hämmad jag blev av att vara nykter i ett hav av fullisar. Var det det att man märkte hur dräggiga alla var? Eller att man inte var lika...jag vet inte...Full. Man tänkte på vad man sa innan man sa det, det blev svårt att hänga med i folks resonemang och framförallt så blev det svårt för folk att hänga med i ens eget resonemang. Det var lite som att umgås med okultiverade, vulgära barn. Till slut delade jag och Malin på ett glas vin och solkade ner vår vita kväll. Det tog oss inte så långt, så vi var strandsatta på vår platå av bättre vetande. Annars måste jag säga att det var skönt att nästan inte ha spenderat ett öre, det var roligt att betrakta fullisarna och dessutom var det skönt att vakna i morse utan varken huvudvärk eller jobbig seghet. 
  Jag tror att om man gick ut nykter lite oftare skulle nog de sociala spärrarna släppa lite. Man skulle nog lära sig att inte vara så up-tight liksom.
  Men å andra sidan. Vad är väl en bal på slottet utan ett glas vin?

//Helen

Kommentarer
Postat av: Darius

FESSSSSSSSSSTARRN :D !

2008-09-14 @ 16:46:49
URL: http://dariusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0