Eugène- min nya skräck

Hela mitt liv har jag varit fobiskt rädd för ormar. Det ligger så djupt så att om jag ser en orm på bild känner jag skräck som gränsar till panik.
   Nu har jag- två nätter i rad drömt mardrömmar om ormar. Rättelse: En orm. En vit boa(jag vet inte ens om de finns, men anyway) och i båda drömmarna har jag kallat den Eugène.
  Eugène har förstört två nätters sömn och när jag vaknar är jag säker på att han finns någonstans i rummet och jag ligger fastnaglad i sängen. Detta är ju helt klart inte normalt. Jag har inte drömt såhär sen jag var ett litet, litet barn och sett en teckand film om två jättestora kobror(mörklila med svart "glasögonteckning" på ryggen) som bodde i ett hus och antingen hade dödat eller planerade att döda människorna som bodde där. Shit vad onda de var! Efter det var jag sjukt rädd för tvättkorgar och ventiler.
    Men iaf. Vad tror ni egentligen Freud skulle säga om det här? En liten (singel)flicka som drömmar mardrömmar om ormar. Such a kliché! 
     Dessutom. Eugène. Vad fan är det för namn på ens största skräck?


Ikväll ska jag på partaj i en skog i Huddinge. 

//Helen

Kommentarer
Postat av: freud

Orm:manligt konsorgan, Eugene: adligt franskt namn. Det ar helt klart att du forvantar dig att traffa en rik fransk yngling som kan visa dig baguetten under din nara forestaende Paris-resa.

2008-09-12 @ 18:35:00
URL: http://theobroma.blogg.se/
Postat av: H

Ja. Så måste det verkligen vara! Vilken klarsyn!

2008-09-13 @ 15:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0