Utmattad

Min hjärna orkar snart inte mer. Har pluggat exakt hela dagen med undantag för x antal kisspauser. Jag är förvånad över att jag inte växt fast i boken jag just nu håller på med. Den jag nämnde igår.
   Läste en liten sammanfattning om tentans upplägg i mitt kurshäfte. För att göra ångesten och stressen ännu värre än den redan är hade den trevliga personen som författat kurshäftet varit extra tydlig och skriver såhär: "På mom 1 är det drygt 700 sidor litteratur till tentan, det blir ca 150 s i veckan med den tid som finns till förfogande. Asätter man lästid fem dagar i veckan blir det 30 sidor om dagen. Det kanske kan vara ett riktmärke för vad man bör hinna med/.../då måste man börja vid kursstart annars pressas tiden naturligtvis ihop" Läs de fyra sista orden med eko.
   Hur tänker jag då? Tänker jag 1) Tur att jag började i tid. Detta kommer gå lysande jag har bara... ca 200 sidor kvar att läsa och sammanfatta. 2) Ah! Panik! Jag som knappt börjat. Eller 3) Varför i helvete läste jag inte det här första dagen? Hur kommer det sig att fastän jag läst alla texter inför alla föreläsningar har jag inte gjort anteckningar så att jag måste sitta med det nu?! Varför, varför, varför?
   Svaret är 3. Min koncentration är inte direkt på topp, pga. ständigt återkommande panikångestattacker över hur puckad jag varit och över hur mycket jag faktiskt har kvar att göra. Det enda jag egentligen vill ikväll är att gå ut och supa bort mina sorger. Det känns dock inte som en långsiktig lösning. 

//Helen 

Kommentarer
Postat av: mari

Saja, lugna ner dig nu. Det kommer att ga bra. Tantapanik ar en helt naturlig del av studentens vardag. Det kommer att ga bra, det kommer att ga bra..

2008-09-21 @ 11:49:44
Postat av: H

Ibland förstår jag verkligen varför jag älskar dig så mycket syster. Man säger ju att blod är tjockare än vatten men det har faktiskt inget med saken att göra. Du är helt enkelt underbar!

2008-09-21 @ 12:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0