Sammanfattning av julen

Okej, tog lite jullov. Saknat mig?
Nehe, nene, that's ok I guess...

Har iaf firat en massa härlig jul med familjen. På julafton blev det myspys och pulkaåkning och så ännu mer myspys.
Juldagen var kanske inte den mysigaste till en början eftersom jag jobbade 12-18, så större delen av den "mysdagen" spenderades på jobbet. Efter jobbet bar det av till en lokal i gröndal där det var fest för två små nästan-släktingar till mig. Vi hade en Sümet (kan absolut inte stå för huruvida stavningen är rätt eller ej!) men iaf. Det är en fest man har för småkillar som just blivit omskurna. De här två hade dock blivit det redan i somras. Menmen. Det var ganska så stiff till en början men sen brakade det löst ordentligt. Jag, pappa och systeryster turkdansade som galningar med resten av turkarna där och mamma log överseende, sittandes i ett hörn. Jag var riktigt skeptisk innan jag kom dit men det var riktigt, riktigt kul. Dessutom fick jag henna i handen (en intressant turkisk tradition), nu har jag alltså en rostfärgad fläck i handflatan och det ser mest av allt ut som att någon bajsat mig i handen. Doh!

Känns ganska konstigt att vara hemma hos mig själv igen helt utan familjen. Det är väldigt tyst. Och tomt. Menmen, jag vänjer mig nog snart.
Ikväll blir det (hör och häpna) debaser medis med Jossan och Jenni. Ska bli skojsigt. Var längesen vi gick ut alla tre.

Nu ska jag ta och göra mig en kopp te. Fick en vattenkokare i julklapp så nu kan jag än en gång hänge mig åt överdrivet tedrickande utan att vara alltför tidsineffektiv!

//Helen

P.s
Har glömt min kamera hos mamma och pappa. Det suger. Det finns väldigt fina bilder i den på mig och systeryster i pulka-outfits.
D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0