Kul jävla helg del 2

Okej.
Gjorde högskoleprovet igår och åkte till jobbet, so far so good.
Träffade sedan flickorna vid Galways, när vi sedan fick tillökning gick vi till Dovas istället. Vi tänkte "största sunkhaket ju, där kommer allihopa in". Alltså. Det var kö. Till Dovas?! Menmen. Vi gick in och hängde löst och hade jättetrevligt. Så trevligt att jag åkte därifrån lite väl sent.
När jag kom till Solna centrum fick jag plötsligt en bild av hur jag lagt mina nycklar på mitt skrivbord hos mamma och pappa föregående kväll, men kunde inte erinra mig att jag tagit upp dem därifrån. Här följer då självklart frenetiskt letande i min jättejättestora handväska, irriterade svordomar och till sist uppgivna "Amen vafan!". En taxiresa à 264 kronor och ett skämmigt samtal till mamma senare var jag till slut framme.
När jag skulle krypa till kojs insåg jag att mina naglar var målade, vilket de inte varit på hela dagen. Alla har olika sätt att handskas med stress och jag hade satt mig på ett stenlejon och målat naglarna i väntan på min taxi. Varför inte göra något konstruktivt liksom?

Nix, nu ringde väckarklockan.
Idag blir det jobb och sen Söndags-häng i kunsängen...

//Helen

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det där bilden på calles blogg är ju inte på riktigt! Hahaha. Där skrämde du upp mig ordentligt... :)

2009-10-25 @ 12:07:59
URL: http://oliviablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0