Surprise!

Igår var det överraskningsfest för Lars (sambons karl) som fyllde 25. Det var trevligt, elva personer inklämda i en liten etta i midsommarkransen, en tårta konstruerad som en jättestor dammsugare(bakverket alltså) som serverades  med vin.
Han fick en gitarr han drömt om länge, biljetter till Hamlet och tre böcker av Selma Lagerlöf, utgivna 1912. Han blev glad. Tur det=) Sambon gjorde ett jättebra jobb när hon höll honom borta från lägenheten tillräckligt länge för att alla skulle hinna samlas. Dessutom lyckades hon med att inte försäga sig. Jag är imponerad, jag skulle varit sprängfärdig.
Ikväll ska jag och systeryster på spelning på Allhuset, hennes vän och hans band har sin sista spelning ikväll. De har döpt den till The lonesome death of Eloise Kerr. Sorgligt namn, om ni frågar mig. Förhoppningsvis blir det inte helt dålig stämning bara för att det är sista spelningen. 
Men först- jobbet.

//Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0