Känn skulden

Jag är sjuk. Jag var sjuk igår och under natten blev det värre. Jag antar att jag kommer  vara sjuk imorgon. Så jag ringde till jobbet och sa det. När jag sa det svarade min chef med en stor suck. Varefter paniken kom krypande.
Hur sjuk är jag egentligen? Jag kan ju liksom stå upp och jag har väl inte världens högsta feber direkt och nu måste ju någon annan stackare jobba på sin lediga dag osvosv. Fan då!
Men helt ärligt, igår jobbade jag fyra timmar och jag var helt slut efter det och imorgon är det ett pass på åtta timmar.
Men det känns ändå jobbigt, tänk om jag hinner bli frisk under natten liksom? Bah! Jag skiter i det här. Jag vill helst gå och lägga mig men ska in till stan och hitta pärlor till mammas halsband hon ska få på sin födelsedag på tisdag. Om jag överlever det är jag tillräckligt inte-sjuk för att jobba imorgon då? Shit, att det ska innebära sån ångest att sjukanmäla sig.

//Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0