Fotografiska

Jag och Nora var på fotografiska igår. Jag var lite småskeptisk på vägen dit, har aldrig riktigt uppskattat foto så som det kanske bör uppskattas.
 Efter att ha tittat på de fem utställningarna som pågår där var jag absolut inte lika skeptisk. Vi var främst där för Annie Leibovitzs utställning A Photographer´s life 1990-2005. Men även Anders Petersens utställning From back home var riktigt bra. De tre andra utställningarna som pågår där The birthdayparty av Vee Speers, Bodies av Joel-Peter Witkin och A child is born av Lennart Nilsson var alla lite creepy. Var och en på sitt eget lilla sätt. Måste dock säga att Bodies ändå var väldigt fascinerande.



 Ett av fotona från Annie Leibovitzs utställning. Kvinnan på bilden är hennes partner Susan.




En bild från hennes tid i Sarajevo under 90-talet




Ett av många kändisporträtt, detta på Johnny Depp och Kate Moss



Två av mina favoritbilder från Anders Petersen:






Sevärda utställningar iaf, alla fem.

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0