Hemma igen

Är hemma från Turkiet nu.
Hade det jättebra. Verkligen jättebra. det var enormt många från släkten i Gerze i år. 40, kanske 50. Nej, kanske inte 50 nu när jag tänker efter, men likväl väldigt många.
Kom hem klockan fyra i morse. Har varit smått disorienterad och övertrött hela dagen men hade det ändå väldigt trevligt på fredhällsbadet med Jossan och Nora.
 Fann dock min överman när det kommer till disorientering när jag stötte på en gammal dam på mammas och pappas tomt. Hon sa att hon var vilsen och förtvivlad. Hon var verlkligen uppriven och helt säker på att hon aldrig varit här i närheten förut. Jag följde henne hem, hon bor tre hus bort.
  Förut har jag alltid sett åldrande som något nödvändigt ont. Nu är det något skrämmande. Riktigt skrämmande.

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0