Jordgubbstårta och smultronvin

Svågern fyllde år igår. Det var partaj hos honom och systeryster. Jag var så trött efter jobbet att den smarriga jordgubbstårtan och smultronvinet bäddade in mig i ett ganska gosigt töcken. 
 Hade väldigt trevligt trots att jag såhär i efterhand inte riktigt minns vad konversationen rörde sig om i början av kvällen. Minns däremot den relativt hetsiga politiska diskussionen tidigt på morgonkvisten. Insåg att jag nog aldrig kommer kunna använda mig av statistiska eller genomlogiska argument när jag lovsjunger den vänstra sidan, det känns som att det sitter mer i ryggraden, det ter sig för mig onormalt att folk hellre betalar lägre skatt än hjälper sina medmänniskor. Nog om det nu.
 Träffade mannen i mina drömmar där. Tyvärr var han mannen i någon annans drömmar också. Lyckliga kvinna. Jaja, det kanske finns fler som han? Let's hope! 
  Snart ska jag iväg till Bettan på reging sommarfest. Lite sliten fortfarande men jag ska försöka gaska upp mig. Snart är det bråttom. Nej, helt ärligt så är det redan bråttom.

//Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0