Årets kortaste natt och årets längsta kubbrunda

Midsommar firades igår på en filt i humlegården med ett gäng flickor. Det var riktigt mysigt- picknick, kubb, godis och vin. Kvinnlig homosocialitet när den är som bäst. 
 Ni vet sådana där händelser man verkligen vill framhäva för att man tyckte det var så genomtrevligt men som man liksom inte kan beskriva på ett vettigt sätt. Det blir alltid "en förtrollad kväll", "en oförglömlig natt" osv osv. och jag vill inte riktigt sabba mitt grymma midsommar med sådana klyschor. Jag lämnar det vid att det var mysigt, opretantiöst men ack så trevligt- genomtrevligt.

//Helen

P.s
Plockade såklart sju olika sorters blommor på vägen hem och la under huvudkudden. Det doftade gott men jag har ingen aning om vad jag drömde.
 Det kanske är så att det, av många anledningar, är bäst att inte få någon klarhet, men jag är så nyfiken att jag liksom inte kan låta bli att upprepa traditionen år efter år.
D.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0