Jenni & Mehrshad- just married

Idag har jag varit på bröllop. Bröllopet hölls i stadshuset på Lidingö. Det var (som rubriken kanske avslöjar) Jenni som gifte sig med sin Mehrshad.
Min uppgift idag var att först hålla ringarna och sedan ge dem till Jenni och istället hålla hennes bukett när de bytte ringar. Sedan, efter akten fick jag vara vittne och skriva på ett dokument av något slag.
Jag kunde såklart inte hålla mig, jag kämpade under hela tiden vigselförrättaren pratade men när de sa ja till varandra började det rinna. Jag är så ocool, men det var faktiskt rörande.
På väg till restaurangen höll jag än en gång på att börja gråta när Jenni sa att hon ville att jag skulle vara en av hennes brudtärnor. O, lycka! Det innbär nämligen en rejäl dos planerande inför både möhippa och vigsel. Hade tänkt skaffa en pärm till vardera händelser. Det kommer bli så skoj!

Och såklart, en massa bilder, enjoy!

Jennis mamma, Jenni och jag innan vigsel, all nerves

 

Jennis gudmor och mamma läser "Trygga räkan"

 

Fr. vänster: Mehrshads systerson, Mehrshads syster, Mehrshad, Mehrshads mamma, Jenni, Jennis mamma, jag, Jennis gudmor och Mehrshads pappa, hela gänget med andra ord.

 

Brudparet

 

Jenni och jag

 

Bruparet och vigselbeviset

 

Brudparet flyr en riskornsattack

 

Game over- Haha, nejdå, det här är bara början

 

Som sagt, bara början. All lycka och välgång till er!

 

//Helen

 

P.s Persisk saffransglass ftw! D.s


Kommentarer
Postat av: Madslovise

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2012-03-23 @ 08:07:39
URL: http://madslovise.blogsmall.com
Postat av: Madslovise

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2012-03-23 @ 08:07:49
URL: http://madslovise.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0