Långa nätter

Ännu en lång natt avklarad. Till en början i trevligt sällskap på debaser medis och sedan vidare för att slå oss ihop med ett annat sällskap på broder tuck. Efter det splittrades gruppen och somliga åkte hem.
Personligen gick jag till vitan med resterande och vi hittade ännu ett sällskap att slå oss ihop med. När alla frusit sig fördärvade och jag började ångra att jag ens var där blev det efterfest några kvarter därifrån.
Så här i efterhand önskar jag nästan att jag hade åkt hem efter broder tuck. Men å andra sidan har den här natten gjort mig till en klokare kvinna. Jag har övertygat mig själv om något jag funderat över. Det svider lite men det går över.
På morgonen när en del folk började somna och andra var desto vaknare fick jag nog. Det föll sig så att det fick bli en promenad mellan sankt eriksplan och storgatan.
Det var nog bra. Jag strosade och samlade tankarna, samlade även på mig en bukett ogräs. Väldigt fint ogräs, det står i en vas i hallen.

Snart ska jag börja göra mig i ordning inför partajet hos Jennis vän Vicke. Kan inte direkt skryta med ett lysande party-humör men det löser sig. Jenni brukar kunna råda bot på sånt.

//Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0