48 sidor senare

Jag tycker om att plugga, det gör jag verkligen. Men då ska det vara lite mer på mina villkor. Inte 48 sidor toktung text med tidspress(seminariet är imorgon).
 Enligt den älskade Mathilda finns det något som kallas lyxvärde när det kommer till texter. En texts lyxvärde bestäms bland annat av hur långa meningar texten består av och hur komplicerade formuleringar texten är uppbyggd av.
Ta min blogg som exempel, lyxvärdet är jädra lågt. Det här inlägget tar väl några sekunder att läsa.
 Min helvetiska text till seminariet(nämnde jag att det är imorgon?!) tar i genomsnitt 11 minuter per sida att läsa. Inte per blad. Per sida. Den längsta meningen jag hittat hitills är 8 rader lång. Formuleringarna är komplicerade och det är inget radavstånd att tala om. Jag har läst texten två gånger och är faktiskt inte helt på det klara med vad han egentligen försöker få fram.
Jävla elitistförfattare!

//Helen


Kommentarer
Postat av: Sigmundadina

Very informative...God Bless

2012-05-22 @ 07:50:45
URL: http://sigmundadina.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0