Att framföra kritik eller påpeka någons fel

Måste börja med att uppmärksamma ett fel i föregående inlägg. Det heter inte, jag upprepar inte 'lyxvärde'. Det heter (tror jag, om jag inte hörde helt galet) 'lixvärde'.
Detta upplyste just den älskade Mathilda sympatiskt och gulligt skrattandes, mig om på min telefonsvarare. Hon framförde något jag gjort helgalet på ett sätt som istället för att få mig att känna mig dum och upprörd, värmde hjärtat lite.
Tyvärr har ju inte alla människor samma tillvägagångssätt att framföra liknande kritik eller att påpeka någons brister.
Vissa väljer istället att göra det när man är som mest sårbar och lättirriterad(mitt uppe i en upprörd utläggning vid middagsbordet), vissa väljer även att göra det på ett sätt som är desginat för att få mottagaren att förstå hur jävla klantig, inkompetent och rent jävla dum i huvudet denne är.
Tur är det i allafall att världen bebos inte bara av den senare typen utan även av underbara Mathildor.

//Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0