Eldfest

Det är nu början på dag två utan socker. Känns lagom kul. Lite grinigare än vanligt men känner mig också lite duktigare än vanligt vilket gör mig glad igen. Bra spiral.

Ikväll börjar firandet av det persiska nyåret. Jenni, hennes man och hans föräldrar ska ta med mig till kungsträdgården på eldfest. Jag skulle gått förra året, men det var något som kom i vägen, minns inte riktigt vad dock. Känns iaf roligt att gå i år.

En deprimerande sak är att jag varit uppe sen klockan halv nio och bara skrivit två(två?!) rader på min hemtenta. Jag är en sån latmask.
Har istället för att skriva tenta pratat med mamma, ätit en lång frukost, lyssnat på morgonpasset (fast bara en stund för Aschberg var gäst idag), löst ett lätt sudoku och gått till den lokala skomakaren Farid för att få ett par kängor omklackade. Snubben som vikarierade för Farid häftade(!) i mina kängor. Varför gör man så? Kunde inte sluta stirra på häftstiftet som satt inborrat i det mjuka skinnet, men eftersom jag är uppvuxen i ett hem där jantelagen står över Gud, Allah och allt möjligt annat sa jag ingenting utan gick bara därifrån.

//Helen

P.s
Nu kan jag också lägga till "skrivit en omotiverat lång blogg om ingenting och korrekturläst den" på min Saker-jag-gjort-istället-för-att-skriva-hemtenta-lista
D.s
Pp.s Kan nu även lägga till "hittat eldfestens supersnygga banner och lagt upp den på den omotiverat långa bloggen om ingenting"
Dd.s

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Mari

Min sockerfria vecka gick bra tills Ebba lade en halv sockerbit i mitt kaffe utan att jag hann stoppa henne. Men det var ju inte mitt fel, så det räknas inte va? Jag har inte ätit en enda godis ur vår öppet hus-godisskål i alla fall!

2011-03-15 @ 17:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0